7 טיפים לשינה בריאה וטובה

ישנה קלישאה שאומרת שככל שאנחנו מתבגרים כך שעות השינה שלנו מצטמצמות. בדיקה קצרה מוכיחה שהקלישאה הזו היא נכונה אבל גם לא נכונה. האחריות שמוטלת על כתפינו במהלך היומיום, לחץ בעבודה, שגרת ההורות ועוד כל מיני עניינים הופכים את שעות השינה שלנו למעטות יותר ויותר וכשאנחנו נשכבים על המיטה בחדר השינה שלנו סוף היום, לא תמיד אנחנו מצליחים להירדם ולצרוך שעות שינה בריאות וחיוניות. אנחנו מתעוררים בבוקר ומגשימים את הקלישאה הזו, כאשר אנחנו מצליחים לתפקד בעוד יום שגרתי כזה.

אם זאת, מחקרים מראים שגם מבוגרים צריכים בין 7-8 שעות שינה ואם כבר שעות שינה, שיהיו טובות ובריאות. לסבתות שלנו היו לא מעט עיצות לשינה טובה וכך גם ללא מעט מומחים מקצועיים. הרכבנו עבורכם מדריך לשינה טובה ובריאה שיעזור לכם לעבור את הלילה בשלום.

מזרן הוא אמצעי חשוב להבטיח שהשינה שלנו תהיה טובה ונעימה. מזרן אורטופדי, עשוי מחומרים איכותיים ולפי תו תקן, שנותן תמיכה לגב ומאפשר גם התאמה אישית יעזור להפוך את השינה שלנו לבריאה יותר, יספק תמיכה לגב ויאפשר לנו לישון טוב.

נוחות המזרן חשובה לשינה נעימה

נוחות המזרן חשובה לשינה נעימה

שגרה קבועה לפני השינה

אחת הדרכים לבסס תשתית של שינה נעימה ובריאה היא ליצור שגרה, ממש כמו אצל ילדים. אצל ילדים קיים המונח טקס שינה שפירושו בדרך כלל סדרה של פעולות שמובילות לשינה: מקלחת, ארוחת ערב, קריאה וכדומה. צרו שגרה קבועה, גם אם היא מתמשכת כמה דקות בלבד, שתעזור לכם להיכנס אל המיטה בשעה קבועה יחסית ולזכות בשגרת שינה נכונה ובריאה.

 תזונה נכונה

כשאנחנו מדברים על טיפים לשינה בריאה אנחנו חושבים למעשה על התנהגות נכונה שתוביל אותנו לשינה נעימה ואיכותית. תזונה נכונה במקרה הזה פירושה לא לאכול יותר מדי מאכלים עתירי שומנים וסוכרים לפני השינה שיעלו את רמת הסוכר בדם ויפריעו לגוף להירגע לפני השינה. בנוסף, ארוחת הערב צריכה להיות קלילה כדי שתהליך העיכול יהיה קל ולא נרגיש תופעות לוואי מעיקות.

לא מומלץ לצרוך סוכרים לפני השינה

לא מומלץ לצרוך סוכרים לפני השינה

טקסטיל נוח ונעים

כלי המיטה שעליהם אנחנו ישנים חשובים מאד לתחושה נעימה במהלך השינה. בישראל בה אנחנו סובלים מאחוזי לחות גבוהים ברוב ימות השנה חשוב להשתמש במצעים העשויים מבדים נעימים ונושמים, באיכות טובה וכאלו שנבדקו ונמצאו אנטי-אלרגניים. היום אפשר למצוא אינספור סוגי מצעים מכותנה, סאטן, כותנה אורגנית ועוד חומרים שמבטיחים את שיא הנעימות והנוחות.

עיצוב עמוס ומבולגן של חדר השינה יכול להשפיע גם על היכולת שלנו להירדם. חדר מעוצב בגוונים בהירים, עם תאורה טבעית ככל האפשר, תחושה נעימה ונינוחה וללא עומס של פריטים, צבעים ורעש ויזואלי בעיניים הוא חדר שבו אפשר לתרגל שגרת שינה נכונה ולהירגע עד הסוף.

פעילות גופנית – לא לפני השינה

למרות שאנחנו בעד פעילות גופנית, לא כדאי להתאמן לפני השינה. פעילות גופנית מעלה את רמת האדרנלין בגוף ולכן יהיה לנו קשה מאד להירדם לאחר מכן. מותר להתאמן, כדאי להתאמן, אבל כדאי גם לעשות זאת שעה שעתיים לפני השינה ולא קרוב יותר לשעת השינה שלנו.

ניקיון חדר השינה

זה נשמע אולי טריוויאלי, אבל ניקיון חדר השינה הוא כלי חשוב לשינה נעימה. חשוב להקפיד על נקיון האבק, ניקוי החלונות והחלפת המצעים לצד פעולות הניקיון הרגילות, כדי להבטיח שהשינה תהיה נוחה ונעימה, בלי גירויים ובלי קושי לנשום בגלל אבק או לכלוך אחר.

אלו הם רק כמה טיפים שעונים לשאלה איך לישון נכון יותר ולהוסיף שעות שינה איכותיות לשגרת היום שלכם.

 

Share and Enjoy