תאורה ואור בחדר השינה

חד האלמנטים החשובים בכל חדר שינה הוא האור, או, ליתר דיוק, התאורה שבו. לצד האור הטבעי שבחדר, אפשר לשלב בו גם לא מעט גופי תאורה ואלמנטים נוספים כדי ליצור את מידת האור הנדרשת ולספק גם את האווירה המתאימה. אם אתם מעוניינים לשלב בחדר השינה שלכם גופי תאורה חדשים ותוהים כיצד לעשות זאת נכון ובמה לבחור, הנה כמה עצות טובות שתעזורנה לכם:

תאורה טבעית לחדר השינה

הקפידו לנצל את מאורות הטבע ולמקסם את התאורה הטבעית לחדר השינה

    1. אל תסתפקו במנורת התקרה

 רכשו מנורות נוספות לחדר השינה, כאלו שיספקו לכם את מידת האור הנדרשת וישדרגו, על הדרך גם את מראה החדר. תוכלו לשלב מנורות קריאה ולהניח אותן על כל אחת מהשידות או לבחור במנורה גדולה ומרשימה, המוצבת על רגל, ועומדת באחת מפינות החדר ועוד. הקפידו שבכל אחת מהמנורות שבחרתם תהיה את האפשרות לבחור בעוצמת האור ולעמעם אותו במידה ומעוניינים.

    1. הקפידו על סימטריה נכונה

– גם אם אתם מעוניינים בעיצוב קצת אחר ושבירת המוסכמות, בכל הקשור לשימוש בגופי תאורה ומנורות שונות, חשוב להקפיד על סימטריה. בין אם מדובר בנורות תקרה מיוחדת שהרכבתם או מנורות לשידה, הקפידו שתהיינה כאלו בכל צד. אתם לא מוכרחים לבחור באותן המנורות בדיוק, אך כן חשוב לשמור על מראה סימטרי ונכון.

    1. בחרו בפתרונות שימושיים

    2. פונקציונאליות היא שם המשחק כאן. אל תמלאו את חדר השינה שלכם במנורות או בנורות שונות אם אין לכם צורך בכך (וגם אם הם משמשים כאלמנט עיצובי בלבד). חשבו על פשוט, נוח ובעיקר שימושי, וזכרו ששימוש במנורות ובגופי תאורה שונים עולה גם כסף. שילובם של הפתרונות השימושיים בלבד תעזור לכם גם לחסוך בהוצאות ולהשתמש בתאורה רק כשצריך.

    3. בחנו כמה סגנונות שונים

מכיוון שלגופי התאורה וגם לנורות עצמן ישנו תפקיד חשוב מאד ביצירת האווירה בחדר, ככל שתחפשו לסוגים וסגנונות שונים, כך תוכלו לאתר את הפתרון המתאים והנכון לכם ביותר. בצעו סקר שוק, פנו לחנויות המתמחות בתחום וגם היעזרו במעצבי פנים כדי לקבל כמה שיותר מידע על כך.

מיקום נכון של התאורה במרחב, ובמיוחד כשמדובר בחדר שינה, יכול ליצור את האווירה הנכונה ולהפוך את חדר השינה כולו למקום שנעים לשהות בו. אל תמהרו לקבל החלטות, בדקו היטב את האפשרויות המוצעות כיום, את הסגנונות והעיצובים הקיימים וכמובן גם את המחירים השונים. הקפידו לבחור בתאורה איכותית, בתאורה רכה וחמה והשתדלו גם לנצל היטב את התאורה הטבעית המתקבלת בחדר (בחרו ווילונות בהירים כדי למנוע חסימה של אור ואפשרו לאור הטבעי להיכנס לחדר השינה).

Share and Enjoy