מטבחים כפריים בעידן המודרני

לא זה בלבד שאין סתירה בין פשטות (אחד ממאפייניה של הכפריות) לבין מודרניזם אלא שיש השלמה ביניהם, שלם שהוא גדול ומרשים יותר מסכום חלקיו.

מטבחים כפריים בעידן המודרני עשוי להיות מורכב ממאפיינים שונים, על פי בחירה. כל אחד מפרש אחרת את הכפריות. יש מי שעבורם כפריות באה לידי ביטוי בבחירת צבעים המזוהים עם הטבע כגון חום וירוק. במטבחים אלה שלטת אווירה בהירה. הבית מואר, אוורירי. הווילונות שקופים ודקים או ההיפך- עבים וכהים (כבר כתבנו שלכל אחד כפריות אומרת משהו אחר?).

הם מטבחים שיש בהם רהיטים מעץ, רבים מהם בעבודת יד. מטבחים אלה משולבים בחומרים טבעיים, במתכות פשוטות, באמצעי פרזול ייחודיים ועוד.

על פי רוב מטבחים הם פתוחים ומוארים, עם חלונות גדולים, לא אחת חלונות הזזה שהם בעצם גם דלתות. האור הזורם, טבעי ושוטף, אל חלל המטבח משרה בו אווירה של מרחב. הדשא והגינה הניבטים מהחלון השקוף מעצימים את אווירת הכפריות  ואת התחושה כי המטבח הוא מטבח כפרי.

מטבח כפרי בעידן המודרני עשוי להכיל אי במרכזו, שמקל על הכנת האוכל במטבח, מאפשר לאכול סביבו, להניח עליו כלים לפני עריכת השולחן או לאחר חיסולו, כתחנת ביניים בדרך לכיור.

מראה כפרי לא חייב לא להיות לא נוח

המודרניזם של המטבח הכפרי בא לידי ביטוי באביזרי נוחות שונים. מטבח כפרי עשוי להיות גם חכם, עם תריסים חשמליים שניתן להרימם ולהורידם באמצעות שלט רחוק, תאורה חמימה ונעימה, מיזוג אוויר שניתן לוויסות ועוד. אחרי הכול- כפריות אינה ניגוד של נוחות ופינוק

על מנת לבחור חומרים ועיצוב למטבח ניתן להסתייע בשירותיהם של אדריכלים ומעצבי פנים אבל אם אתם יודעים כיצד אתם רוצים שייראה המטבח שלכם, מה הם החומרים שישלטו בו, מה הם הטקסטורות והגוונים, ודאי תוכלו להסתייע ביועצים לתת ביטוי מעשי ומוחשי לטעם ולהעדפה שלכם.

היות שבשנים האחרונות יש רבים הבוחרים לייחד את המטבח או חלק ממנו כפינת עבודה, הוא הופך למתחם מרכזי, אשר שוהים בו במשך שעות ארוכות. שינוי ייעוד המטבח או הרחבת השימוש בו גם לעיסוקים שונים אשר המטבח אינו בהכרח המקום הטבעי והמתבקש לעשייתם מצדיק ומניע את הדיירים להשקיע בעיצובו כאזור נוחות ורווחה, כדי שיהיה סביבת עבודה נוחה ונעימה.

המטבחים המודרניים משלבים פשטות ויוקרה, כפריות והידור. השילוב הזה טבעי ומועדף על מי שרוצים ויכולים לאפשר לעצמם ליהנות משני העולמות ולחוש כשהם שוהים במטבח גם את הפשטות  שבכפריות וגם את היוקרה שבמודרניזם.

חשוב לציין, כי יש מי שעבורם המטבח הוא המתחם החשוב והמרכזי בבית. הוא הסלון החדש, מקום שבו אין חציצה בי אכילה, עבודה ואירוח. מטבח אשר יש בו כפל פנים, מקום שניתן לשוות לו גם מראה כפרי וגם מראה מודרני.

Share and Enjoy