רעיונות וטיפים לאחסון וניצול חללים בבית

אם אתם מוצאים את עצמכם נתקלים, לא אחת, בצעצועים, בספרים או בפריטים אחרים בבית שאינם נמצאים במקומם, ויחד יוצאים מראה של חוסר סדר וארגון, זה הזמן ליישם את הטיפים הבאים שיעזרו לכם לנצל נכון את המרחב ואת החללים השונים בבית, ובמקביל גם לשמור על הסדר וליהנות מפתרונות אחסון מתאימים:

shutterstock_83630149

מקמו בכניסה לבית ארון לנעליים וארונית למעילים

במקום שהנעליים יהיו פזורות באזורים שונים בבית, במקום שהאורחים שלכם יניחו את המעיל או הזקט על משענת הכורסה, רכשו ארון יפה או אפילו מתקן מיוחד, שבו ניתן להניח את הנעליים באופן מסודר וגם לתלות את המעילים.

רכשו מיטה עם ארגז מצעים

מדובר בפתרון שימושי מאד שיכול לחסוך לכם זמן (באיתור המצעים הנקיים) וגם ישתלב נכון ובאופן הרמוני בחדר עצמו. מיטה עם ארגז מצעים יכול לשמש לאחסון מצעים ואפילו מגבות ופריטים נוספים ולאפשר לכם ליהנות מנוחות וסדר.

זה הזמן למחזר

שימוש חוזר בקופסאות נעליים וצנצנות ישנות הוא אמנם דרך מצוינת לשמור על איכות הסביבה,  אך יחד עם זאת גם פתרון אחסון מצוין. במידה ומדובר בקופסאות ישנות, תוכלו לצבוע אותן או לעטוף אותן בניירות מתנה מיוחדים. בתוך הקופסאות תוכלו לאחסן פריטים קטנים, שתמיד מחפשים אבל לא מוצאים. בצנצנות תוכלו להשתמש לאחסון מוצרי מזון שונים ובעיקר קטניות, או אפילו לאחסון עטים ועפרונות.

מחזור קופסאות נעליים

עיצוב מדהים של קופסאות נעליים ישנות לאחסון נוסף בביית alibaba.com/ :מקור

הקפידו לאחסן באופן נגיש פריטים שימושיים

אם הארון שלכם עמוס בבגדים ופריטים נוספים, הגיע הזמן לסדר ולארגן אותו מחדש. במהלך סידורו המחודש, הקפידו לאחסן את הפריטים השימושיים ביותר בחלקו הקדמי והנגיש יותר, ואת הפריטים שכמעט ואינם בשימוש בחלק האחורי. כך לא תצטרכו לחפש שעות אחר הפריט שבו אתם מעוניינים, חיפוש שעשוי ליצור בלאגן ולאלץ אתכם לסדר את הארון מחדש, ובתדירות גבוהה יותר.

גב המיטה שלכם יכול לשמש כפתרון אחסון מצוין

אם אתם מתגוררים בבית קטן וחשוב לכם לנצל את המרחב באופן מקסימאלי, הפיכתו של גב המיטב לפתרון אחסון, הוא רעיון מצוין שיכול לעזור לכם לא מעט. פנו לנגר ובקשו ממנו שיבנה לכם גב מיטה המורכב ממדפים ומגירות קטנות, בהן תוכלו לאחסן פריטים שונים ואף להניח חפצים למיניהם, כמו ספרים.

השתמשו בחוצצים

המגירות שבבית נוטות להתבלגן לא מעט, ובמיוחד אם הן עמוסות בפריטים שונים. כדי לשמור על הסדר בהן ובעיקר גם כדי למצוא את מה שמחפשים, אפשר להשתמש בחוצצים, היוצרים הפרדה בין הפריטים השונים. אפשר, למשל, לחלק את המגירה לאזור המיועד לעטים, אזור לפנקסים, אסור לפריטים קטנטנים וכדומה.

מכירים דרכים שימושיות אחרות? נשמח לשמוע!

Share and Enjoy