טיפים לעיצוב הבית

תחום עיצוב הפנים מציע במסגרתו מגוון של פתרונות ליצירת חלל מושקע ומסוגנן יותר. בין אם מדובר בבית פרטי עם חצר קטנה צמודה, או אולי בדירה בבניין דירות מפואר, אפשר לשלב לא מעט אלמנטים עיצוביים, היוצרים יחד את האווירה המושלמת. הנה כמה טיפים לעיצוב חלל הבית, טיפים פשוטים שקל ליישמם:

    1. צביעת קירות ושילוב של טפטים

      אחד הטיפים הראשונים לעיצוב הבית הוא צבע– הקירות בבית שלכם לא מוכרחים להיות בצבע לבן או בצבע קרם בהיר. זה הזמן לקצת יצירתיות ולהוספת צבע לחלל הבית. אפשר לבחור באחד מקירות הסלון, למשל, ולהדביק עליו טפט מיוחד. את הקירות האחרים אפשר לצבוע בצבעים רכים יותר, המשתלבים עם האלמנטים המופיעים על גבי הטפט וגוון הצבע שלו. חשוב לשמור על גוונים אחידים ותואמים בכל חלקי הבית, כדי ליצור הרמוניה ואווירה נעימה.

    2. שילוב של פרקט

      – הפרקט יכול להפוך כל חלל למיוחד ומעניין יותר. הוא מוסיף לא מעט לאווירה ויוצר תחושה של חמימות וגם יוקרה. כשמדובר בחללים קטנים במיוחד, הפרקט יכול ליצור תחושה של מרחב גדול יותר ובחללים גדולים מאד, אם משלבים אותו לצד שטיחים, למשל, אפשר ליהנות מתחושה אינטימית ונעימה יותר.

תאורה שכולה נרות מושלמת לערב רומנטי

תאורה שכולה נרות מושלמת לערב רומנטי

מוסיף רוח וחום לבית

  1. שימוש במראות

    מעבר להיותן אלמנט עיצובי לכל דבר וגם שימושי מאד, המראות יכולות ליצור תחושה של מרחב וגודל בחללים קטנים. אפשר לבחור מראות עם מסגרות עתיקות מיוחדות מאד ולתלות אותן באזורים שונים בבית. לא מוכרחים לבחור במראה גדולה מאד כדי לקבל את האפקט, אפשר גם לבחור במראות קטנות יותר, ואפילו סדרה של מראות, זו לצד זו.

  2. שטיחים בחדרי הבית השונים

    השטיח יכול לתרום למראה הבית וגם ליצור אווירה חמה ונעימה מאד. לחדרים קטנים כדאי לבחור בשטיחים גדולים מאד, ולחדרים גדולים אפשר לבחור בכמה שטיחים בדוגמאות שונות. חשוב לבחור שטיח בגוון ובסגנון עיצובי התואם למראה הבית ומשתלב באופן הרמוני ונכון.

  3. שילוב של כמה סגנונות שונים

    אתם לא מוכרחים שכל הבית שלכם יעוצב בסגנון אחיד. מצד שני, במידה ואתם בוחרים בכמה סגנונות שונים, חשוב שתפקידו שאלה מתמזגים נכון אחד עם השני. אפשר לשלב, למשל, רהיטים בסגנון כפרי יחד עם אלמנטים תעשייתיים שונים. אפשר לשלב סגנון רומנטי לצד סגנון מודרני יותר כדי ליצור מראה רך אך חדשני. כדאי להעז, אך במקביל כדאי לעשות זאת גם באופן מופקד ולא מוגזם מדי.

  4. בחירת גופי תאורה מתאימים

    ניתן למצוא היום מגוון רחב מאד של גופי תאורה. מלבד היותם שימושיים מאד, הם משמשים כאלמנט עיצובי לכל דבר ויכולים להפוך את החלל ליפה ומסוגנן יותר. כדאי לשמור על קו עיצובי אחיד, פחות או יותר, ולבחור בגופי תאורה בסגנון זהה לכל חדרי הבית. מומלץ, במקומות מוארים יותר, לנצל את האור הטבעי ככל האפשר, ולהימנע מהשימוש בתאורה מלאכותית.

אור בחדר השינהשילוב נכון בין יופי לנוחות

  1. כשאתם מעצבים את הבית שלכם ומחפשים אלמנטים שונים שניתן יהיה לשלב במרכז, חשוב שתתייחסו לשני אלמנטים: יופי ונוחות. אסור שהיופי יבוא על חשבון הנוחות וגם הפוך. אפשר למצוא היום שלל אלמנטים עיצוביים שמתאימים לבית, אלמנטים פונקציונאליים ונוחים מאד, אך בו זמנית גם כאלה המעוצבים בסגנון מיוחד.
  2. השקיעו בעיצוב הגינה או החצר

    גם לחלקו החיצוני של הבית ישנה חשיבות רבה ביצירת האווירה הכללית של הבית. הקפידו לטפח את החצר, השקיעו בתכנון ובעיצוב הגינה שלכם ושלבו גם ריהוט גן מתאים, שבו תוכלו להשתמש בימי הקיץ החמים. חפשו אלמנטים עמידים מאד, ששורדים תנאי מזג אוויר שונים וגם כאלה המעוצבים בסגנון ייחודי שיוסיף למראה החצר.

Share and Enjoy